Monday, January 9, 2012

JuAl... jUaL.. Jualan tahun baru china...

Batang rajang lama dah tenang.. sekarang bergelora lagi.. hehehehe
selamat tahun baru china...
Gong Xi Fa Cai..
Happy Chinese New Year..

Batang Rajang rehat panjang.. Di dalam rehat panjang banyak yang BR dapat... panas....
tapi dari yang panas2 tu BR x berkenan and tak berminat pun... ada satu yang BR berkenan dan sangat2 berminat.. korang pasti x tau.... korang nak tau x yang sejuk2 nih?

klau nak tau yang sejuk2 yang BR nak bagi tau ni, korang harus masuk dalam freezer dulu lah.... hahahahaha
just joke....
jangan marah....

ok lah ok lah.... BR nak cerita la nih....

Sibu, 09 January 2012, Seorang lelaki belum didapati bersalah tetapi dah di syaki bersalah di atas sebab menjual..
menjual nama orang lain untuk kepentingan diri sendiri. ini bertujuan untuk menyembunyikan penyelewengan yang telah beliau lakukan selama setahun (2011) di dalam satu persatuan... persatuan itu adalah persatuan.......?

sepanjang tahun 2011, sumbangan serta dana persatuan telah di keluarkan oleh seseorang yang tidak mahu di ketaui nama untuk menjayakan beberapa program Persatuan tersebut. sumbangan dalam bentuk duit juga telah di keluarkan oleh HQ persatuan berkenaan.

segala program yang di anjurkan oleh persatuan itu telah berjaya diadakan dan berjaya di akhiri.. akan tetapi, setelah berada di penghujung tahun 2011 tadi, BR ada terkena tempias air liur peserta2 yang terlibat dalam program2 yang di anjurkan oleh persatuan tersebut. mereka2 dan keluarga mereka serta sanak saudara mereka mengadu yang peserta di dalam program tersebut ada yang belum menerima habuan untuk kemenangan mereka di dalam program itu.

itu yang malang sekali nasib.. tetapi ada yang lebih malang bila habuan@hadiah yang berupa Voucher belian adalah telah Expired dan tidak dapat digunakan lagi... huhuhuhu kasihan de loooooooooo.... bukan tu je.... ada lagi yang lebih malang tidak berbau apabila ada peserta yang dijanjikan habuan@hadian ratusan ringgit bila menang tetapi yang di peroleh bila sudah menang tidak sampai pun 5% dari yang sepatutnya... hahahaha

sunguh kasihan.... Tipah Tertipu.. Persoalan nya di minda kepala otak kosong BR selama ini selepas terkena tempias air liur pengadu adalah "Kemanakah lesapnya dana sumbangan dari HQ dan sumbangan dari seseorang tersebut menghilang? hilang kah dana itu? atau sengaja di bekukan?" what? di bekukan? untuk apa harus di bekukan? atau sumbangan dana itu dah habis digunakan oleh seseorang yang bertangungjawab sebagai pengelola program2 tersebut?

Maaf ya, BR harus mengarang setakat ni je... otak fikiran kepala BR dah nak cuti ni... so masih kosong lagi... next time cerita sembang2 kedai kopi lagi ok bos.... jangan marah... nanti kena jual...
AdIossssssssssss

1 comment: