Tuesday, February 15, 2011

SAH !!! RUSUHAN AKAN BERLAKU DI SARAWAK !!!

memang sah !!! rusuhan akan berlaku pada 20hb februari ini pada jam 2 petang.kononnya akan menggulingkan menteri besar di Sarawak Pehin Sri Abdul Taib Mahmud.semua ini berpunca dari Anwar sendiri,Anwar menyamakan Pehin Sri Abdul Taib Mahmud sama seperti Bekas Presiden Mesir Hosni Mobarak.rakan-rakan saya sendiri dari semenanjung dan sarawak telah menyebarkan berita ini melalui Blackberry Messanger dan inbox dari Facebook.kemungkinan yang akan datang membuat rusuhan itu adalah dari luar sarawak ataupun semenanjung malaysia.mereka kononnya mendapat tiket percuma untuk pergi ke sarawak untuk Rusuhan ini


Anda nak tahu kenapa jadi begini ??? sila baca petikan di bawah.terima kasih kepada rakan saya dari sarawak MALANAU BLOGGER

Berita ini baru saja saya terima dari sumber diperingkat akar umbi, satu ancaman keselamatan yang perlu diberi perhatian oleh semua pihak. Termasuk pihak yang gemar bergosip dan pakar tuduh menuduh.


Difahamkan sekumpulan penduduk dari Sebangan dan Sebuyau akan mengetuai bantahan besar-besaran terhadap kerajaan negeri Sarawak dalam waktu terdekat ini. Protes tersebut akan menggesa kerajaan negeri mengembalikan semua tanah NCR kepada pemilik ( rakyat Sarawak).


Seorang individu yang dipercayai pengikut kumpulan tersebut mengatakan, mereka akan turut menuntut agar ketua menteri Sarawak,Pehin Sri Abdul Taib Mahmud meletak jawatan.


Beberapa agen dari kumpulan berkenaan sedang bergerak di kawasan penduduk Iban untuk merekrut penduduk pendalaman agar turut serta dalam protes anti-kerajaan.


Samada benar atau tidak hal ini akan terjadi, masyarakat diperingkat bawahan menyedari terdapat gerombolan licik sedang bergerak aktif atas tujuan itu. Justeru semua pihak tidak seharusnya memandang remeh.

KEPADA SEMUA PEMBACA DARI SARAWAK,ANDA DISARANKAN JANGAN KELUAR UNTUK MEMBUAT RUSUHAN INI.KEPADA IBU BAPA,SEKIRANYA ANAK ANDA TIADA DI RUMAH JANGAN TERKEJUT SEKIRANYA KALAU ANDA MENDAPAT PANGGILAN DARI POLIS PADA 20FEBRUARY INI.

No comments:

Post a Comment